Czerwiec, 2016

Korczyna, Pagorzyna

Poniedziałek, 13 czerwca 2016 · dodano: 20.06.2016 | Komentarze 0

Poniedziałkowe popołudnie. Po obiedzie jadę odwieźć samochód do Biecza, rower biorę do bagażnika i wracam na nim do Libuszy. Pod szkołą spikam się z Robertem i Kubą.

Jedziemy na krótką objazdówkę po okolicy. Na początek na Korczynę zobaczyć jaka widoczność. Na szczycie prosto i zjazd do Wójtowej. Dalej na przełęcz w Pagorzynie. Na szczycie stajemy, żeby obczaić, czy są grzyby. Nie ma. Zjeżdżamy do Pagorzyny. W Lipinkach postój w parku. Na ostatnim zjeździe Vmax.

Z Korczyny

Postój w Lipinkach

Słowacka dwuseta - Konieczna, Svidnik, Barwinek, Żydowskie

Niedziela, 12 czerwca 2016 · dodano: 20.06.2016 | Komentarze 2

Dziś pogoda zapowiadała się już dużo lepiej, wg prognoz miało być głównie zachmurzone, z miejscowymi przejaśnieniami. W realiach przez większość czasu bardzo mocno grzało. Wyjechaliśmy około siódmej. Początkowo dość chłodno, ale już w Dominikowicach zdejmowaliśmy linery. Dalej podjazd pod Małastowską fajnie nas rozgrzał, na górze się nie zatrzymywaliśmy. Odcinek do granicy bardzo szybko nam zleciał. Na przejściu zrobiliśmy krótki postój na bułkę.

Zjazd do Zborova jak zawsze piękny, Stebnicka, hrad i tym podobne. Tam spotkaliśmy pierwszych dwóch cyklistów. Na hopce za Zborovem zatrzymaliśmy się chwilę, aby nacieszyć się widokami. Gdy mieliśmy ruszać okazało się, że mamy ogon. Kuba w przypływie emocji zaliczył glebę przy starcie. Tym razem dla równowagi obdarł prawe kolano.

W Smilnie odbiliśmy w prawo i przez Sarisskie Cierne i Dubovą dotarliśmy do Niżnego Mirosova. Odcinek bardzo obfity w piękne panoramy. Asfalt miejscami tragiczny, a miejscami nowe tafle. Generalnie pozytywnie.
Przed Svidnikiem kilka odcinków z ruchem wahadłowym, robią nowe tafle, co niezmiernie nas ucieszyło.  W mieście zatrzymaliśmy się przy muzeum wojennym, przy okazji chapnęliśmy kanapki.

Pod granicę pokręciliśmy elegancką szosą, z wieloma świeżymi fragmentami. Mimo wszystko dość ciężko się jechało. Na przejściu w barze koło Orlenu zrobiliśmy dłuuugi postój na porządny obiad. Ja wziąłem wątróbkę z frytkami, Kuba schabowego z frytkami.  A raczej chcieliśmy wziąć, bo w realiach Kuba przez pomyłkę zamówił ziemniaki dla nas obu. Nie powiem dobre były, ale taką miałem ochotę na frytki :D

Później jeszcze zakupy w Orlenie, po czym ruszyliśmy na Pustelnię Św. Jana. Nawierzchnia na przelotówce gorsza, niż po stronie słowackiej, fajnie by było, gdyby ją zreperowali. Po kilku kilometrach odbiliśmy w lewo i od razu rozpoczęliśmy podjazd.

Pustelnia Św. Jana (519 m)
  • Długość podjazdu 1.5 km
  • Średnie nachylenie 10.5%
  • Przewyższenie: 161 m
  • Maksymalne nachylenie na 1 km: 12.2%
  • Maksymalne nachylenie na 100 m: 21.7%

Podjazd jest dość krótki, lecz o bardzo konkretnym nachyleniu. Nawierzchnia bardzo dobra, w dolnej partii bardzo ładne widoki na Cergową i inne okoliczne górki. Na szczycie kaplica, źródło oraz oczywiście pustelnia. W niedziele i święta duży ruch pieszy i do pewnego momentu samochodowy (w ~połowie jest zakaz wjazdu samochodów).

Na górze zrobiliśmy krótką wizytę w kaplicy i pustelni i ruszyliśmy w dalszą drogę. W Tylawie odbiliśmy w prawo i już spokojnymi szosami popłynęliśmy do Krempnej. W Mszanie dopadła mnie słabość. Myślałem już o skróceniu trasy, ale po ujechaniu kawałka i zjedzeniu żelu polepszyło mi się i już w Chyrowej było całkiem ok. Do Polan zjechaliśmy po świeżej nawierzchni, bardzo dynamicznym zjazdem, dalej do Krempnej już doliną.

Tam na skrzyżowaniu, po skręcie w lewo rozpoczęliśmy długi i lekki podjazd pod najwyższy punkt wycieczki - Żydowskie (670 m). Przed nami było 15 km 'asfaltu', a raczej jego pozostałości, i to najgorszego sortu, z dziurami wielkości dochodzącej całej szerokości jezdni. Na szczycie czekały na nas w nagrodę piękne widoki i cisza (dla ruchu samochodowego droga jest zamknięta).

Po zjeździe trafiliśmy prosto do Ożennej, małym sklepiku zaopatrzyliśmy się w coś słodkiego i picie. Odcinek do Kotania był dla mnie niezbyt przyjemny, bo bardzo mocno zbierało mnie spanie, dosłownie zasinałem na rowerze. Na szczęście nie trwało to długo. Do Desznicy dobry kawałek terenem, później do Brzezowej podobnie.

Przez Mrukową dotarliśmy do wojewódzkiej 993. Jechało się świetnie. W Krygu udało się złapać zachód słońca.

W domach byliśmy przez 21. Na kolację domowa pizza.

Libusza > Konieczna > Zborov > Svidnik > Barwinek > Pustelnia Św. Jana > Żydowskie > Mrukowa > Libusza

Pod Przełęcz Małastowską

Stebnicka Magura

Zborov Hrad

Szosa pod granicę

Stebnicka i Zborov u jej stóp

Nie-tafla

Dziurawy zjazd

Nieudana próba

Sobota, 11 czerwca 2016 · dodano: 17.06.2016 | Komentarze 0

Był dziś plan na 200 przez Słowację, jednak ściana ciągłego deszczu pokrzyżowała nasze plany. Dojechaliśmy do początku podjazdu pod przełęcz Małastowską, tam sprawdziliśmy radary i zdecydowaliśmy się zawrócić. Ogólnie spora część trasy w lekkiej mżawce. Tempo ok.

W Libuszy
Góreczki

Grzeją

Poniedziałek, 6 czerwca 2016 · dodano: 17.06.2016 | Komentarze 0

Ciepła ciąg dalszy. Po pracy na pętle przez Flackwell, Marlow.

Cad. 72 rpm

Wreszcie ciepło

Niedziela, 5 czerwca 2016 · dodano: 17.06.2016 | Komentarze 0

Niedziela niestety pracująca, więc wybrałem się tylko na rundkę po pracy. O 17.15 spotkaliśmy się z Arkiem pod Kopernikiem.
Na początek do Marlow, później w kierunku Henley i skręt na Fingest. Powrót do domu również przez Marlow.

Cad. 77 rpm

Krótki postój

Bezsilność

Piątek, 3 czerwca 2016 · dodano: 17.06.2016 | Komentarze 0

Jakaś dziwna słabość mnie dziś dopadła, wydaje mi się, że spowodowana brakiem motywacji.
Na początek do Marlow. Później ostatnio poznanym odcinkiem do Freith.
Powrót do domu również przez Marlow.

Praktycznie cały czas całkowicie zachmurzone, dopiero podczas ostatnich kilometrów słońce momentami zaczyna się pokazywać.